28.3.06

Betong, betong!

Svenska Betongföreningens monter utsågs till mässans bästa monter - det är bara att gratulera! Den var verkligen läcker och inte minst udda!

Första gången jag såg Per Ranch betongbord blev jag helt tagen! Hade ingen aning om att man kunde göra annat än pelare i betong...


Bordet har en skön yta att ta på och genom den klassiska formen kommer det här bordet alltid vara rätt, oavsett vilken miljö man placerar den i. Är helt övertygad om att den skulle pryda sin plats i salarna på Drottningholm, likväl som i en minimalistisk vindsvåning på fina adressen!


Diskbänken som de visade i montern skulle jag lätt kunna tänka mig! Även maken gav tummen upp för bänken! En annan favoritkonstnär som jobbar mycket i betong är Anders Lönn! Han gör bland annat fina plattor med blomstermotiv! Titta gärna in på hans hemsida, sucka och njut - läs mer här!

3 kommentarer:

josé sa...

Åååh, betong. I like! Det är något befriande i att kunna tämja detta otympliga tunga hårda material. Anders Lönns reliefplattor med löv var väldigt vackra. Härlig fossilkänsla!

Anonym sa...

Hejsvejs!
Har äntligen lyckats slita mig från BOKEN! Den är helt underbar.
Något annat som glädjer mig är att följa dig på trädgårdsmässan. Det är som om vi gått i varandras fotspår. Jag har tagit bilder på precis samma montrar och fastnat för exakt samma saker:)
Fast nu kommer en rättelse, det fantastiska betongbordet har Ingela Karlsson gjort. Per Ranch producerar. Jag borde ha blivit skolfröken...

anna k. sa...

Myran:
Nä, du har helt rätt i det du säger, tack för att du påpekar - jag uppskattar faktiskt sånt, hur ska man annars lära sig nåt?!!!

Visste faktiskt att det var en kvinna som låg bakom bordet, men om jag inte missminner mig totalt (för lat för att kolla fakta idag, usch och fy på mig) så var det Per Ranch företag (eller nåt åt det hållet) som låg bakom.

Verkligen kul att vi tittat på samma saker!! Men så har vi rätt trevlig smak också ;)!!

Ha det så jättegott på er och fram för mer betong (i lagom doser förstås)!!

(fru parantes)