27.3.06

Hus & Hem

Hus & Hem hade en mycket söt och fin monter som andades 50-tal! Jag fick känslan av sommarkväll i Folkets Park, fylld med flickor med hövolmar och käcka pojkar med brylcréme i håret!

Att de dessutom bjöd på kaffe och kaka var ju inte dumt det heller ; ) !!



Här ser vi närbild på tyget Cherry Orchard från Designers Guild som jag föll "madly in love with"! Maken förälskade sig i en av böckerna som de hade i montern. Det slutade med att vi gick därifrån med en prenumeration på Hus & Hem och boken "Njut en liten stund" av Therese Wikström. Nu hoppas jag bara att min kära man lagar några av de härliga tårtorna och bakverken ur boken!!

En blomstertrend vi såg överallt var pastelliga ranunklar och rosa aklejor! När man dessutom gör som Hus & Hem och arrangerar dessa härliga ranunklar i söta, mönstrade koppar, tja då köper jag konceptet rakt av! Små knubbiga ranunklar, eller varför inte nejlikor i koppar kommer att pryda mitt middagsbord nästa gång vi bjuder på fest!

Förutom pelargoner i massor såg vi dessutom:

- olivträd
- citrus
- kryddor som lavendel och rosmarin
- penséer, vårens mest lysande stjärna!
- kornettblomma, mormors älskling är på modet igen!
- aklejor
- narcisser, underbart!
- fräcka köttätare från Brutala Blommor

2 kommentarer:

Snäckan sa...

Ranuklar är verkligen vackra. Jag börjar så smått bli avis på ditt besök på trädgårdsmässan...

anna k. sa...

Ranunklar är otroligt vackra med sitt lite knubbiga växtsätt! Det enda som är trist är att de inte håller så länge. I kruka är inte att tänka på ens... Lyckas alltid ta död på dem!

Gör ett besök nästa år vet jag! Det är kul att gå och titta på alla läckerbitar och "förfasas" över trädgårdstomtar och annat nipper som inte har med mässan att göra. Det finns alltid något för alla smaker!!