30.3.06

Rosendals Trädgård

Rosendal i Stockholm bjuder på ett trevligt och lite udda tema under april, nämligen bröd! Under sina "bröddagar" behandlar de olika teman som relaterar till bröd:

- jorden och om man odlar olika sädesslag
- gräddning
- i caféet har de brödutställning (coolt!)
- brödsalongen bjuder in till brödtävling!
- provsmakning med mera!

Rosendals bröddagar pågår under tiden 1 – 23 april. Om du är intresserad kan du gärna kontakta dem för ett mer detaljerat program!Besök Rosendals trevliga hemsida för mer information här!

Bild: Rosendals Trädgård

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet väl att man inte ska småäta på kvällen? Varför då plåga dig med så smakliga bilder?
Jag var faktiskt på Rosendal i söndags, men det var en väldigt lång kö (om jag uttrycker mig milt), så vi gick vidare. Men Rosendal är alltid värt ett besök.

anna k. sa...

Slocknade som ett utbrunnet ljus när jag kom hem från jobbet så jag har inte ätit än, klockan är halv tolv...

Jag försöker, försöker, att inte rensa skafferiet!!!

Anonym sa...

Hur gick det? Är skafferiet länsat?

Snäckan sa...

Idag är jag ledig. Man kanske skulle slå till med ett riktigt brödbak...hmm det tror jag faktiskt att jag gör! Det luktar ju så gott!!

anna k. sa...

Jag lyckades hålla mig. MEEEN eftersom jag inte hann äta frukost heller, besökte jag och kollegan en stor hamburgerkedja och smällde i oss. Massor.

Nu sitter man här, uppblåst och kräksjuk...

Snäckan: Klart du ska baka! Det gjorde vi förra veckan, tipsa gärna om du slänger ihop nåt gott!!

Anonym sa...

En snabbis bara, har ju "tagit ledigt", maken står i köket (för första gången på typ 10 år...) själv sitter jag och försöker hinna ikapp efter gårdagens datorkrasch.
Apropå dina matvanor, ännu en likhet oss emellan!!
Ha det underbart i helgen!
Kram Anneli

anna k. sa...

Det är bara att gratulera att maken hittat till köket! Min han ligger och sover i fåtöljen efter bion vi var på...

Kanske dags att få honom i sängen!? Ha en skön helg så hörs vi!!