26.4.06

Att fylla år...


...fyller snart 35 (åh huga ligen!). Att fylla år är ju för det mesta trevligt men det här med "att önska sig" något tycker jag är jobbigt. Jag vet aldrig vad jag önskar mig för jag tycker faktiskt att jag har allt jag önskar och behöver.

Men i år har jag lovat maken att komma på något så han ska slippa att få "panik". Så nu står jag i valet och kvalet. Ska jag välja en korg med diverse kul prylar till balkongen, typ bilden i förra postningen och få mig en kul överraskning?

Eller ska jag önska mig brödburkarnas brödburk?! Designtorget skriver så här:

Brödlådan Grandy, en retroklassiker efter original från 40-talet, ett måste för retro-fans! Håller ditt bröd och dina mjuka kakor fräscha.

Den här är ju så bara fin att jag dör varje gång jag går och känner på den. Grandy är brödburkarnas Ferrari...

Vad skulle ni önska er?

/Anna

Jag får skylla på min kommunistuppväxt men jag får alltid så dåligt samvete när jag ska önska mig saker. Jag känner mig så satans, jag vet inte vad. Speciellt en sån här dag, 20 år efter Tjernobyl. Vad är en futtig önskning mot de som överlevandes kamp för ett drägligt liv??

Ja, jag är knäpp.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut en brödburk! Så jäkla snygg.. Har varit på jakt efter en i evigheter och så bara serverar du den på ett fat. Hmm, fast jag har redan fyllt år. Men hej o hå snart är det jul!

anna k. sa...

Jaa, jag är hemskt sugen! För någon som aldrig matchar saker är jag barnsligt förtjust i att det är exakt samma färg på burken som på vår Kitchen Aid som vi fick i bröllopspresent.

(Som jag tyckte var otroligt onödig men första gången jag hörde ljudet i denna underbara maskin föll jag som en fura - som en porchemotor!! Nåt för alla som känner sig rika och vill ha en snygg nyttopryl i köket!)

Anonym sa...

-Brödburken utan tvivel!
Jag såg den för första gången i Amsterdam förra hösten och redan då bestämde jag mig för att någon gång äga en sådan. Men jag är en nörd på sånt där. När fyller du?
Man kanske ska börja knåpa en ett litet kort...

anna k. sa...

Jaaa - jag önskar mig kort!!! Jag är en tvättäkta oxe (vad annars) och fyller den 15 maj!

Kram, kram!

Nina sa...

jag fyller år på måndag och jag har skrivit för första gången den längsta listan i världen till maken.... och det mesta kostar skjorta (systemkamera digital, kitchen aid mixer m.m) nu när jag tänker efter men jag önskar mig mest växter till trädgården såsom :
kaprifol
rudbeckia vit
vita clematiser
fläderbuske/träd
m.m.
Väntar med spänning vad jag ska få... ;0)

anna k. sa...

Grattis i förskott till dig loppan!! Jag hoppas maken besöker din lokala trädgård och köper på sig ett gäng härliga växter!

Finns det något underbarare att få?! Dessutom blir de ju levande minnen!

Hör gärna av dig och berätta vad den gode mannen hittar på!!

Grattiskram från Anna