27.5.06

En timme senare...

...är det dags för påfyllning och en kall korv (åh, pappa, varför skulle du lära mig att älska kall korv för?!). Som bildbevis för att jag inte sitter och sniffar på virke på balkongen och dricker för mycket kan jag stolt presentera en halvtaskig bild på hur det fortskrider!

Blomsterkvasten är till dig Anneli som föreslog V-slip! Du visste ju PRECIS vad jag ville ha! Det kommer att bli precis som jag föreställt mig! Tack, gulle du!

Nu är jag ju inte nån hejare på att måla, men det gör ingenting, för jag är inte ute efter det perfekta. Det ska se lite "ruffigt" ut! Men jag börjar få in tekniken!

/Anna

Men jag glömde fråga tuggummikillen hur jag gör ren penseln! Hur gör man? Det står tyvärr inte på burken och det där med färg är ju inte dirket min starka sida... Hjälp Anneli! Blomsterkvasten kommer från Carin & Carl.

9 kommentarer:

Hulda sa...

Lykke til med malinga, det blir fint!

Anonym sa...

Men Guuuu, vad snyggt det blir!
Och tack snälla för blommorna!
Spola ur penseln i vatten bara!
Evetuellt lite diskmedel.
Riktigt bra jobbat tjejen!!
I'm proud of ya!

anna k. sa...

Tack, gulle du! Skulle bara skruva upp musiken på datorn, så då var jag ju tuvngen att kolla om du kikat in!

Tack för tipset med penseln! Och du, äntligen har jag hittat en toppenfärg - det var precis det jag var ute efter, tack igen vännen!

Hulda:
Tack ska du ha!! Ja, det blir jättefint - jag är helnöjd!

Anonym sa...

jag tvättar penslarna i såpa och sen kan de helt enkelt bara stå i såpvatten tills man sköljer ur dem.

Anonym sa...

Det blir jo fint dette! Kanskje det hjelper å drikke litt før en begynner å male???

anna k. sa...

Snacka om att man inser hur otränad man är när man sätter igång och måla - jag lär få saftig träningsvärk...

Tack Cia & Anneli för tipset om penseln! Har följt era råd!

anna k. sa...

Karna:
Min åsikt är att; kan man göra tråkiga saker roliga så varför inte ;) !!

Men självklart ska man aldrig dricka på vardagar (då jobbar man) och med måtta när man är ledig - förståååås :) !

Prova vet jag!

Anonym sa...

Vad är det för färg du använt? Låter ju toppen att slippa lacknafta!! :D Fint blir det också!

anna k. sa...

Anna:
Anneli tipsade om V-slip! Fråga din lokale handlare, de vet. Det blir jättesnyggt resultat och färgen torkar på en timme!

Man kan tydligen blanda ut den med vatten för ett "tunnare" resultat.

Testa och du lär bli mer än nöjd!