28.5.06

Mammas egen dag!

På jakt efter lunch, såg jag och maken till vår stora glädje att syrénerna är på väg att slå ut! Just nu är det såå vacker överallt med den intensiva försommargrönskan!

Men eftersom Annelis regnväder är på på väg åt vårt håll (skyn är kolsvart) kom vi fram till att satsa på videomys i soffan istället för att vara duktiga och fortsätta att måla. Aj, så ont jag har i högerarmen ;)

Har du uppvaktat mamma i dag? Du kanske rent av har blivit uppvaktad? Ett jättegrattis till alla mammabloggare - ni är verkligen värda en egen dag! Själv har jag hedrat min mor med att vika alla lakan och handdukar precis som hon lärt mig - by the book!

/Anna (som genast ska gå och ringa till mamsen!)

Syrénbilden är från: English Country Garden, där du kan läsa om växter och djurliv, sedda i den typiska engelska trädgården. På bilden under ger Martha Stewart tips om hur du kan uppvakta lilla mamma. En sån där frukostbricka skulle ju inte vara helt fel - eller hur?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad rart det såg ut....suck
barn- och moderslös.... poor little me... :)

anna k. sa...

Anneli:
Stackars liten raring! Nu är ju inte jag moderlös, men med 60 mils avstånd kan det ibland kännas så... Speciellt när man är sjuk - då vill jag ha mamma!