18.6.06

Café Lyran

Trots att jag bott i Stockholm i över tio år finns det fortfarande massor av härliga ställen att upptäcka! I dag var jag och maken, tillsammans med en kusin till min pappa, på Café Lyran i Bredäng!

"Lyran uppfördes i snickarglädjens tid år 1867 som sommarnöje. I början av 1900-talet hölls där mycket omtalade litterära musikaliska salonger."

Vi avnjöt räkmackor på Lyrans veranda - här har man sjöutsikt ända in till stan! Om ni har vägarna förbi, stanna och njut för Café Lyran är en riktig Stockholmspärla!

Uppdatering: Fick precis ett mejl från allas vår "anonyma Anna". Äntligen har hon gått och blivit med blogg! Hurra Anna och välkommen i "bloggtanternas" glada sällskap! Annas blogg heter som följer: http://lovethecountry.blogspot.com Gå och besök och ge uppmuntran!

12 kommentarer:

Anonym sa...

-Yeah, I know! som Andy i Little Britain skulle säja.
Lyran är verkligen ett favvoställe!!
Där har man ju mumsat i sig ett och annat bakverk:) Jag ser att ditt sällskap föredrog köttbullemacka:)
Guud vilka fina bilder!

anna k. sa...

Hm, ja. Maken goffade i sig sin på två röda - en kock som aldrig sett mat!!!?

Tack för bildberömmet :) !!

Anonym sa...

For en vidunderlig cafe. Man drømmer seg inn i bildene. Heidi

A sa...

Men gulle dig! Tusen tack för den skamlösa reklamen, hihhi. :) Är ärad över att få bli en "bloggtant"!

Anonym sa...

Vilka fina bilder, det måste vi besöka nästa gång vi åker till Sthlm:)

Anonym sa...

Vilka härliga bilder! Har aldrig hört talas om Lyran - måste åka dit och kika. Det ser ju helt fantastiskt ut!

anna k. sa...

Anna:
Det är så kul att du blivit med blogg!! Speciellt som du delar mitt lilla specialintresse!

Vicke & N.B:
Men gör det - man kan sitta i trädgården eller allra helst, på verandan med skön utsikt och en frisk sjöbris i håret! Kakutbudet är helt okej, som på ett traditionellt kondis!

Anonym sa...

Men jösses vad mysigt! Ska verkligen ta en tur dit när jag är i huvudstaden nästa gång.

A sa...

Hihhi, glad att du tycker det! :) Det finns så många härliga ställen i Stockholm, vi har verkligen en vacker huvudstad! Nu fick jag en släng av Stockholmslängtan!

Anonym sa...

Åh vilket ställe! Det har jag missat. Det finns nu på jagvillåkatill listan som bara ökar. ;-)

Tänkte också krypa till korset och säga att den här veliga nätmänniskan är tillbaka på ruta ett. En hemsida. *s* Kände att koda egen sida är halva nöjet.

Anonym sa...

Men Gud vilket mysigt ställe. Läckert! Det måste jag testa om jag har vägarna förbi! :) Kul med sådana guldkorn! Mera mera!

anna k. sa...

Mumrik:
Det är så härligt att du är tillbaka!

Emmy, Anna och Frida:
Åk förbi om ni är i närheten! Och jag blev själv sugen på att leta fram ännu mer kul ställen!

Jag får fråga pappas kusin som är en riktig "guldgrävare" och har lunkat runt i Stockholm sen början på 50- talet, hon vet nog!