15.9.06

I köket

Gick med kavata kliv in i köket för att fylla på fredagens busgrogg (ni som känner mig vet att jag alltid firar in högtidsdagar som fredagar med en liten rackare) och helt plötsligt strålar kvällssolen in. Gul och fet som en katt som sörplat grädde! Grillvanten som jag fick av rara Anneli för ett par dagar sedan fick sin egen spotlight, farmors pelargoner förvandlades till gulgröna varelser och sockerburken blev till en krämgul tingest. Vår härliga sol spelar gudomliga spratt! Kvällssol, jag kommer att sakna dig - men vi ses igen!

Anneli: Jättetack för grillvanten!! Älskar, älskar!! Och ni, hälsa på hos Anna - där hittar vi massor av underbar köksinpiration! Tack raring för alla fina tips!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Uppsala har solen ochså varit underbar idag
Härliga bilder TREVLIG HELG

anna k. sa...

Carina: Detsamma till dig kära du!

A sa...

Vilken fin vante, väldigt du med det rödvitprickiga! Vad snäll hon är, Anneli! Tack själv för fina köksbilder, man blir väldigt inspirerad. Trevlig helg & kramar i massor!

Minne sa...

Härligt med kvällssol. Det har ju varit rätt mycket sol senaste tiden. Härligt! Jättefina kök du visar. Dem ska jag ha i tankarna när vi så småningom ska göa om vårt kök. Ha en jätteskön helg! :)

Tone sa...

Vakre bilder! pelargoniene kom jo virkelig til sin rett :-) Forsatt god helg :-)

Anonym sa...

Fina bilder, och fin kitchen aid!! Den finns på "vill ha men har inte råd i Sverige"- listan. :-)

Kathrine sa...

For noen flotte bilder!:)Jeg likte knallgodt det grå kjøkkenet!:)

anna k. sa...

Anna: Anneli är en söting! Hoppas du hade en trevlig helg!

Minne: Vad kul att du gillade köksbilderna - nu kliar det i fingrarna att få förverkliga alla drömmar och idéer man har!

Speja: Kvänumköket är ju "to die for" - kul att du gillar mina små pryttlar!

Leah: Tack kära du!

Lox: Nä vem har råd med en sån här maskin. Vi fick den i bröllopspresent. Å vicken maskin det är! Bara ljudet påminner om en flygplansmotor! Om man har pengar att spendera är det är ett superköp - eller en bra sak att önska sig om det är något speciellt!

Kathrine: Jag kan bara hålla med dig - det grå Kvänumköket är superbt!

Blancaflor sa...

Jag försöker odla Marbackapelargoner här i Spanien. Vi far se hur det gar...

Anonym sa...

Wow, har du en Kitchen Aid??!!
Vilken lyckträff med färgen till vanten:)

anna k. sa...

Blancaflor: Det borde väl vara optimalt för Mårbackor?! Varmt, soligt och på höst och vinter, svalt! Får ta och kika in och se hur det går för dem hos dig!