16.11.06

En bra vecka!

I morse vaknade jag glad och pigg och hade en känsla i kroppen av att; "Det här har varit en bra vecka"! Det vanliga jobbet har varit okej, maken och jag har haft det mer än gott, jag har lyckats sova någolunda bra, Cosas butik ligger uppe, Anneli och jag har packat två kvällar och i dag går första leveransen i väg. Med andra ord - min vecka har varit jättebra!! Helgen ska ägnas åt lite fotografering, pyssel och förhoppningsvis en liten busgrogg eller två - det var år och dar sen sist!!

Jag hoppas att er vecka har varit lite mer än bara "vanlig" och att ni mår bra, för vet ni vad, idag är det FREDAG!!!!!

Vi har ännu en bloggare att välkomna!! I min vackra värld kan vi läsa om lantlig inredning i gammal stil m.m. - klart värt ett besök tjejer!! Bilden: Okej, jag måste lära mig att jobba med tråd - vem skulle inte vilja ha såna här fina julkortsträd?! Bilderna är från Pottery Barn.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag trodde det var hemmifrån dig :) Men det var snyggt! Grattis till första leveransen :)

Anonym sa...

Very nice!
Du är helt klart värd en liten busgrogg!

Anonym sa...

Så bra at det ble en kanon start fra Cosas, det fortjener dere! Ha en kjempe fin helg!

Anonym sa...

Hej igen, tittade in på I min vackra värld. Ville så gärna lämna en kommentar men jag lyckades inte..

anna k. sa...

Zassi: Nää, vi genomgår nån slags avstannad renovering och lägenheten har det interna smeknamnet "Betongbunkern" - men snart så :) !!

Anneli: Ja jag tycker det! Ha nu en riktigt go helg och lova nu att du gör ett inlägg om de där musslorna, jag vill veta MER!

Karna: Tack ska du ha kära Karna!! Ha en härlig helg du med!

Zassi: Eftersom du har blogg.se får man logga in anonymt på blogger och eftersom "I min vackra värld" inte vill ha anonyma kommentarer så måste du nog dessvärre skaffa ett google eller bloggerkonto...

Jag hoppas att I min vackra värld läser det här och ser att du hälsar och tackar för en fin blogg :D !!

Snäckan sa...

Åh, vad roligt att höra att du mår så bra! Det är både dig och Anneli väl förunnat. Drick en busgrogg för mig och pyret också ;-) Kramis

anna k. sa...

Snäckan: Visst är det härligt när man upplever de där små stunderna av vardagslycka!! Du, jag dricker en redig en för dig - pyret får vänta en stund :) !!

Kram på dig!

Anonym sa...

Du har sådan utsökt smak och till det ett stort hjärta som pushar för oss nybörjar bloggerskor som fortfarande kämpar med html koder och annan rapparkalja.

anna k. sa...

Angel: Men tack, jag rodnar nu ska du veta! Eftersom jag inte fick nån hjälp (och tro mig, jag frågade runt) så fick jag försöka lösa allt.

Därför så vill jag gärna hjälpa till om jag kan! Dessutom tycker jag att det är så kul att fler upptäcker bloggvärlden.

För den är ju så kul!

fingerspitz sa...

Vilken bra vecka du verkar ha haft och kommande helgen har ju alla förutsättnigar för att bli lovande.

Hojta när du ska på trådkurs så följer jag med!

Anna sa...

Men vilken fin! *vill ha*
En bra vecka är värd att firas! *skål* :-)

Anonym sa...

Några tänger och lite olika typer av järntråd sen är det bara att köra på! De mesta luffarslöjd och liknande arbeten är inte svåra att göra. Bara tidskrävande!

Anonym sa...

Jag håller med an angel at my table, det är inte lätt med alla inställningar etc när man är ny i bloggvärlden!
Men nu tror jag att jag har lyckats ändra så att vem som vill kan lämna kommentarer på min blogg :-).

Zassi, tack för hälsningen ändå!

Och Lantliv i stan, tack för att du tipsat om min blogg!

anna k. sa...

Fingerspitz: Du det bestämmer vi - trådslöjd here we come!!

Anna: Skål på dig med och ha det så kul i helgen ;) !!

Maria: Tja, du har nog rätt, man kanske får köpa in sig på lite material och sätta igång!

I min vackra värld: Det är bara roligt att det kommit fler bloggar - och jag ska med nöje följa din, gustavianskt, renovering m.m. är ju ett intresse hos mig - även om jag inte grottat in mig på det så mycket. Men vem vet - vi kanske får en massa inspiration nu?!!

Lycka till kära du!

Anonym sa...

Här har du en som vill ha ett julträd för julkorten! Jättefint!! Förstår mycket väl att du känner för att unna dig lite godis efter en sådan här vecka:-)
Hälsar L8 (som inte riktigt fattat det här med hur man loggar in utan kör som anonym)

Sofie sa...

Jättefina grejer, verkligen =). Verkar lite knepigt att göra, men säkert kul! =)

Anonym sa...

L8: Jaa, vore inte ett julträd suveränt att mötas av när man kommer hem?!

Om du väljer "Other" i menyn där man loggar in kan du skriva in ditt namn och även blogg/webbsida om du har någon!!

Eller så kör du på i vanlig ordning - det går lika bra det med!!

Sofie: Jo, jag tycker nog också det, det är därför jag inbillar mig att jag borde gå på kurs. Men vem vet, en dag kanske jag känner mig modig och kör i gång ändå!

Såg att du öppnat upp din julblogg - vi syns där!!

anna k. sa...

Ha, ha!! Jag instruerade L8 och klickade fel :D - det förra inlägget är förstås mitt!

Anonym sa...

Jättefina ,jag har nått liknade från madam stolzt (eller va hon heter) men jag användar den till smyck hängare :-)

Anonym sa...

Oj, vad fina julkortsträd! Jag har lärt mig grunderna i luffarslöjd, så jag tror att jag ska försöka mig på att göra något liknande...Jättefina var dom....

anna k. sa...

Monica: Madam Stoltz har verkligen fina trådarbeten - lite avis på dig blir jag allt!

Gerda-Thyra: Men det måste du absolut!! Det vore ju hur fint som helst!!

Anonym sa...

Hej!
Nu har jag gjort ett försök att göra en "korthållare"..
Gå in på min blogg och kolla!