7.8.07

Är det redan höst?

Nej, det är det verkligen inte för ute gassar solen på full växel. Tillvaron för en arbetande kvinna i sina bästa år, som tillbringar sina dagar "inlåst" på ett kontor (som saknar all form av ac) är ganska så fruktansvärt jobbig just nu. För på en skala, hur kul är det att svettas floder från ansiktet? För att klara dagen skulle jag behöva låna Björn Borgs svettband eller nåt.

Jag vet att det är hemskt fult att klaga på värmen (eftersom jag dessutom klagat en massa på regnet) men kan någon ge mig lite höst!! Ni vet svalt väder, myspys med tända ljus och en hederlig filt. Jag lovar, jag ska försöka stå ut. Men tills det är dags att klaga på den fruktansvärda hösten med sitt dåliga väder :) - tröstar jag mig lite med att lusläsa Ikeakatalogen och klicka mig igenom de fina gallerierna på Amerikanska Country Living!

Jag gillar verkligen det här hemmet. En skön blandning av nytt och arvegods i underbara färger. När man får till en sån här fin bas, är det ju bara att byta kuddar för en helt annan look. Hur har ni det i värmen (om ni har någon)? Hoppas ni trivs!

Stockholm is too hot right now - I want autum!
Love this home and the calm color scheme.

16 kommentarer:

Maria sa...

Det var ett skönt ljus i det hemmet, det gillade jag!

anna k. sa...

Maria: Gräddfärger och mörkbrunt, det är ju riktigt tjusigt det!

Anonym sa...

Åh jag gillar också färgerna och naturmaterialen!
Jag har det okej i värmen jag.

linnea-maria sa...

Dagtid sitter jag på ett kontor med airkondition utan fönster, det är lätt att lura sig själv att det är jättetråkigt väder ute. När jag kommer hem går jag ner i källaren och renoverar fönster så jag har inte så mycket för det fina vädret. Jag lättar upp sinnet med att smygkika på alla fina bloggar ;-)

anna k. sa...

Nilla: Härligt att höra någon som trivs i hettan!! Om man slapp jobba skulle det nog kännas mer okej.

Linnea-Maria: Jag har fönster iaf. men jag skulle kunna kyssa min chef om han äntligen kom ihåg att installera ac (tjata på honom varje år). Så du renoverar fönster med? Hm, du får nog försöka sno åt dig några soltimmar inför hösten tror jag vännen!

My White Cottage sa...

Vilka underbara bilder! Helt i min smak!! Här nere i Skåne har vi faktiskt en behaglig värme, klarblå himmel men det fläktar hela tiden lite (från havet antar jag) så jag njuter i fulla drag. Hoppas du får en bra dag i alla fall! Kram Jenny

anna k. sa...

Vårt nya hem: Jag tror jag åker hem till dig istället! Blev ju helt kär i Skåne nu på semestern. Jag fortsätter att svettas på kontoret i dag med, men jag ska försöka föreställa mig att min lilla fläkt är vinden från havet i stället!

Anonym sa...

jag kan hålla med om att det är skönt med svalt väder (läs inga svettfloder som rinner varken i panna eller rygg) men nog njuter jag i fulla drag av den underbara sommarvärmen också. För den har vi sannerligen inte haft mycket av den här sommaren...

Anonym sa...

Vilka underbara bilder, måste genast klicka mig till Country livings gallerior! Önskar dig en svalare dag på jobbet :) Kram kram

purple area sa...

Wow, vad snyggt!

Mie sa...

Härliga bilder! Där skulle jag garanterat trivas fint!

Jag sitter också o jobbar på dagarna men vi har luftkonditionering så här är det skönare än hemma;)

Visst får du klaga på värmen, jag vill oxå ha höst nu! Fast jag vill behålla ljuset... Kan man önska sig det tror du;)

Anonym sa...

Ja, fin interiör. Jag gllar när man blandar gammalt och nytt och det är alltid rolilgt att se när det görs med så lyckat resultat som på de här bilderna.

elin1976 sa...

Vet du...jeg er også så klar for høsten. Her har vi ikke hatt sommer og for meg blir det helt feil at den kommer i augus og september. Jeg er jo ferdig med ferien. he he
Et veldig flott hjem du viser på bloggen i dag. Liker mørk /lys kontrasten. Prøver å ha mye av det her hjemme også.
Flotte inspirasjonsbilder. Ha en fin dag. Hold ut, høsten og inne kos kommer før du vet ordet av det. Klem fra meg:O)

anna k. sa...

Vildängel: Bra att du njuter i fulla drag!

Ljuvligt hemma: Hoppas du hittar några hem som faller dig på läppen! Och ja, det var lite svalare i dag faktiskt.

Purple: Eller hur?!

Mie: Men det var väl en jättefin idé! Jag önskar mig det också!

Pethra: Jag kan inte säga det bättre själv!

Elin: Tack, du ger mig hopp om svalare väder! Klem på dig med!

purple area sa...

Vackra bilder!

Anonym sa...

åå va jag älskar din blogg, och jag är precis som dig helt såld på att hösten ska komma snart