1.10.07

Prickiga paket gör en glad!

Lagom till lunchtid i går, kom bästa väninnan in på kontoret, kånkandes på alla sina väskor och påsar. -Men vad är det där för kul paket? Mina ögon drogs ögonblickligen till ett svart paket med vita, runda, lockande prickar på. - Det är till dej säger hon. - Till mig?!! Men varför då? - Du är så snäll säger hon och sträcker över paketet. I ligger ett par vantar och en mössa. Tänk att man kan bli sååå glad av få ett prickigt, litet paket!!

Det fick mig att tänka efter lite, jag är rätt så dålig med att ge paket, men vore det inte underbart om alla kunde uppvakta människor runt om oss lite oftare. Det behöver ju inte vara något dyrt, bara att ta sig tiden att skriva ett vykort skulle garanterat glädja något enormt mycket. Värt att tänka på tycker jag!

De underbara skorna hittade jag här.

6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Urgulligt av kompisen! Och håller med dig, sånt borde man göra oftare! kram

Anonym sa...

Supersöta skor! Har just flabbat åt Martin Lidbeck som jazzar loss i bannern på din Blogg. Den var ju faktiskt kul!
Kram Kicki

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så kul att få ett paket bara så där! Ja, nog borde vi ge presenter och små gåvor oftare, det är ju lika kul att ge som att få, därför kan jag tycka det är lite knäppt med vissa dgr såsom mors dag, fars dag och även födelsdagspresenter, visst, det vill man ju ha men som sagt, kul att kunna ge ngt precis när som helst med! Så gulligt med prickiga vantar o halsduk, passar ju dig perfekt och så snällt av henne! Kanske du får de där skorna nästa gång... : ) Mari.

Engsroom sa...

Å vad härligt gillar att ge bort paket och att slå in dem det betyder så mycket att det tex är prickigt papper när kompisen vet att du gillar prickar eller hur?
Det där lilla extra, som gör det personligt och genomtänkt!
Ha det bra, så är du utrustad för kallare tider nu då.
Ella

anna k. sa...

Mia: Hon är världens bästa vän - i alla lägen!!

Kikki: Du, jag garvade som bara den när jag såg den! Den där lilla bulan han har "därbak" ser ju för rolig ut i de där brallorna :D

Guldkant på livet: Visst borde vi uppmärksamma varandra lite mer! För det värmer ju enormt mycket när man själv blir lite hyllad, eller hur?! Ja, ett par såna skor skulle inte sitta helt fel va?!

Engsroom: Mmm, väninnan har fattat det där med prickar. Förra gången jag fick en present blev det röda flipflops med prickar på!!! Suck vad hon är rar av sig!

Hoppas ni alla får en skön onsdag!

Anonym sa...

Åh, vilken härlig kompis!!

Ska försöka bli mer en sådan, som ger bort små paket lite nu och då. Behöver ju inte vara några stora saker. Men man blir ju så glad!!!!

Åtminstone jag!!!