6.11.07

Mardröm

I lördags natt hade jag en otroligt otäck mardröm. Jag vaknade med ett ryck och undrade, som jag alltid gör när jag drömt något otäckt; - Men varför drömde jag det där? Jag berättade om drömmen för O. som sa att han också hade drömt en hemsk dröm. Hans var en kockrelaterad olycka. De har ju som bekant mycket skarpa knivar och maskiner i ett kök. På söndagsmorgonen pratade jag med min syster. Det visade sig att även hon hade drömt mardrömmar. Man blir ju konfunderad. Var det något otäckt i novemberluften, eller hade det kanske med Alien som gick på tv?!

Konstnären Mark Ryden. gör oroande och otäcka, men fantastiskt vackra bilder! Se mer, om du törs :)

10 kommentarer:

Randi sa...

Håller med dig - en konstnär som fascinerar!

Det är klart det var något ... november är ju en läskig månad *fniss*

Kram Randi

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, han gör verkligen ursnygga och läckra konstverk men en aning mardrömsframkallande... ; ) Mari

Nina sa...

jag gillade tavlan skarpt och jag drömde att jag pinkade floder och tappade tänder i helgen vad det nu betyder ?
kram iallafall på dig !

W&W form sa...

Jag tror det ligger i luften, då både jag och min sambo drömde otäckt i natt också!! Kram

Anonym sa...

Oj vilka tavlor!

Anna sa...

Tack för titten - jättehäftiga tavlor, en nyhet för mig. Jag drömde värsta mardrömmen inatt. Har det varit fullmåne i helgen kanske? Då drömmer man ju mardrömmar..

Ha det gott!

Anonym sa...

jag drömde också en mardröm den natten. Drömde att min pojkvän var otrogen två gånger på samma dag.. dessutom mitt framför ögonen på mig.. Kanske inte "skräckfilmsmardröm" men hemsk ändå..

Unknown sa...

What a fascinating painting! I would love to know the story behind it!

KJ

P.S. Your blog is very charming!

Anonym sa...

det var fullmåne i helgen... många påverkas ju av det säg det :/
Hoppas du inte lider av det fler nätter...
Ha det gött!

Anonym sa...

Just, det var ju fullmåne i helgen, som sagt, och jag drömde också en fruktansvärd mardröm. Kunde inte somna om utan låg och vred mig i timmar. Fullmånen påverkar oss mer än vad vi tror, det har vi ett bevis på här, det var ju många som drömde otäcka drömmar i helgen...
Maria Eson