2.2.08

Stora "svärardagen"

I dag ska vi alltså skruva ihop alla möbler vi köpte på Ikea. Eftersom jag vet hur hopplösa vi är så vet jag att det kommer att svettas och sväras rejält. När vi köpte vårt förra matbord var vi så självgoda och glada över att "det är ju bara en skiva och fyra ben - hur svårt kan det vara?". Självgodhet är helt klart livsfarligt, för vi stod och slet med det där pyttelilla bordet i ett par timmar!! Den här gången jobbar jag preventivt och tänker att "gud vilket slit och hårslitande" det kommer att bli - så kanske, kanske kommer det att gå liiiite lättare :)

Dessutom blir jag lugnare till sinnes när jag ser Jakob Vallings fina bilder. Om du brukar läsa den danska tidningen Isabellas kanske du känner igen hans stil. Hmmm, kanske det är dags att börja nu, med svärandet? OSCAR VAKNA NU!!!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Image:
Jakob Vallings

18 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar* Jag känner igen det där....

anna k. sa...

Fru A: Jadu, vad ska man säga? Tydligen så är man inte så smart som man tror :) Eftersom jag tror att jag är hyfsat normalbegåvad får min självkänsla en jätteknäck varje gång man står där som en idiot. Men jag tröstar mig med att det är resultatet som räknas - inte vägen dit :D

n o r d i n g å r d e n sa...

Du hittar alltid såna vackra bilder. Lycka till med ihopsättning av möblerna nu och ha en forsatt trevlig helg!! Mari.

Engsroom sa...

Hoppas det har gått bra med skruvandet!
Vi får väl se lite bilder sen.
ha det så gott!
Ella

Unknown sa...

Jag slapp svära fula ramsor efter senaste Ik4eabesöktet då min händige 12-åring med kompis sattes på jobbet att skruva ihop grejerna. De gjorde det med bravur (och lite godismuta).
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Amoroso sa...

*skrattar* Allt går med lite sinnesro. Och utan att sätta en deadline som man ju ofta gör. "Tänk så trevligt att kunna sätta upp lite saker ikväll"... sedan sliter man sitt hår när allt sitter snett och vint :-)

Anonym sa...

hehehe kjenner igjen det der ja! huff og huff.. jeg bruker å si til mannen min (som svär som en sailor boy haha) at jeg er en lady og ladies liker ikke å høre sånne gruffete ord ;)
hjelper det?

NOT! hahahaha :)))

Stämningsfullt sa...

Hahaha ja du ikea är bra på många sätt men pusslandet blir man ju gaaalen på!
Lycka till!

Nina sa...

undrar hur det har gått???har du fått ihop något???

lottens vita och gröna sa...

lycka till!till slut så går det!
kram lotten

Marie sa...

Hoppas att det har gått bra, hihi!

Ljuvliga bilder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Gry sa...

Ha,ha...det kan behövas lite sinnesro innan man går på de platta paketen ;-)

Hoppas ni har fått ihop grejerne utan att bli alldeles för stressade.

Jag har inte varit inne hos dig på ett tag. Hade problem att få upp sidan, så jag blev lite orolig att du hade slutat blogga...

Du ser kanske att du fått en inbjudan? Välkommen! Du ska ha fått en tidigare också, men du kanskje väljer att inte följa med?

Ha en fin vecka! Kram Gry

Anonym sa...

Ja har man ett par paket från Ikea, eller ja, det räcker med ett paket! Så får man helt enkelt klä på sig en portion med tålamod.. vilket jag nästan aldrig lyckas med! haha
Jag ska ladda inför fredag, då kommer Ikea lastbilen hem till oss.. oj oj...
Lycka till nu!!
kram

Anonym sa...

Vi var faktiskt på IKEA igår, för första gången på säkert ett år - och fann att man byggt om halva varuhuset! Det bidde bara saker till jobbet, måste ju fixa lite möbler till vår stackars anställde. Han höll på hela dagen idag med att skruva ihop hurtsar, så ni kanske kan bilda klubb? :)
Länge sedan sist, hoppas allt är väl med dig och O! Kram Anneli

Anonym sa...

ååå att bygga ihop ikea saker är ju sååå tradigt!

Lilla Blanka sa...

Hoppas ni fått ihop grejerna utan några större besvär :)
Underbara bilder du visar idag..!
Kram
Mia

Anonym sa...

Hur gick det? Väntar med spänning på rapport & bilder? Fick ni ihop grejerna? Är ni fortfarande sams??? :-)

Maria sa...

Så roligt! Precis en sådan plåtburk med Kinamotiv har jag. En likadan som min far köpt till sitt första hem på 50-talet...