15.7.08

Jöns Andersgården

Ända sedan jag läste Annelis inlägg om Jöns Andersgården, har jag velat åka hit. Nu ligger vi nerstoppade i den furstliga sängen och myser i kapp. Eftersom det är vår bröllopsdag i morgon har vi slagit på stort och bokat in två nätter, i morgon ska vi få smaka på Jöns Anders kök - något jag ser fram emot efter en snabb tjuvkik in i matsalen. Det ska nog utforskas mer av Rättvik med. Mitt intryck av Rättvik, so far är att det är bedårande vackert och att det är mycket norskar på byn. Kan jag säga annat än att jag trivs för fullt?!

6 kommentarer:

Lillstuga sa...

Hej hej! Välkomna till Dalarna och jag hoppas att ni kommer få några underbara dagar här under er semester. Dalarna är så fint på sommaren, om ni har tid måste ni åka till Tällberg, blir bara en liten omväg, det är värt det!
Kram Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh vilket fint hotell ni bor på!
Passar på att gratuelare på bröllopsdagen också :)
Hoppas ni får en underbar dag.
Kram!

Anonym sa...

Grattis! Ha det nu riktigt skönt!

anna k. sa...

Anna: Tällberg ligger ju inte så långt härifrån så det ska vi försöka klämma in i morgon. Tack för tipset!

Stämningsfullt: Jag sov som en sessa ska du veta :) Frukosten var superb den med! Det var lite för mycket barn för att rätta stämningen skulle infinna sig redan i morse till frullen - men det får vi försöka reparera fram åt kvällen ;)

Nilla: Tack ska du ha kära du! Nu sitter vi i en stekhet bil på väg till Sundborn, jo det lär nog bli en kanondag - har det på känn :)!

Anonym sa...

Ser jättemysigt ut.. jag gillar säääärskilt nattduksbordet *smiles* så himla härligt när gamla saker får nya funktioner.

Känner du för att vara med i en snabb liten tävling?
Klicka över till min blogg och var med.

http://wonderings.blogg.se/2008/july/veckans-tavling.html

Dina bloggläsare är även de hjärtligt välkomna.

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Hejsan! Jag brukar läsa din blogg ganska ofta men nu blir jag lite besviken på mig själv att jag inte har läst den på några dagar. Då hade jag ju nämligen kunnat presentera mig då jag var eran frukostvärdinna på jöns ;) Hoppas ni hade det bra hos oss och att ni kommer tillbaka mvh MHow