26.8.08

Bordsdekorationer till höstfesten

Ska du gifta dig i höst eller kanske stå som värdinna för en stor fest? Via bloggen Snippet & Ink hittade jag de här fina bordsdekorationerna. Man kan inte annat än hålla med devisen att det 'enkla ofta är det vackraste', för inte trodde jag att tomater skulle göra sig så fint på ett festdukat bord!
Korgar med olika tomatsorter i höstens färger. Rislampor i matchande form och färg blir verkligen pricken över det berömda i:et! :)
Gillar verkligen den här idén - skaffa ett fång filtar som dina gäster kan svepa om sig om festen hålls utomhus! Ikea kanske är det billigaste alternativet?
Dukningen behöver inte bli krångligare än så här, en välstruken linneservett, ett vas med nyskördade solrosor och dahlior och en matchande rosett runt gaffeln. Vackert!
Om jag ordnar mig den där nya helgdagen ska jag duka mitt bord så här, för visst är det fint med alla korgar! Dessutom kan man ju tugga i sig lite tomater om kocken dröjer i köket ;)

Andra bloggare om , , , ,

10 kommentarer:

rosenskära sa...

Åååå vad fint! Allt det där vita och skira som hör sommaren till, kan faktiskt få ge vika för lite grannlåt och varma färger nu.

Jag har nära till Viken utanför Helsingborg och där kan man köpa tomater i alla färger och former och de flesta har samma kilopris så jag tror faktiskt att jag kan förverkliga de här bilderna.

/Lena

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh så fint!
Jag och en väninna var iväg en sväng idag och då köpte hon bla ett gäng plädar till sina sambos 40-årsfest. Mysigt att svepa in sig i om det blir för kallt :)
Ha en bra kväll.
Kram!

anna k. sa...

Rosenskära: Mellan dig och mig så föredrar jag faktiskt höstpaletten framför sommaren. Det är lugnare, mer "mogna" färger. Det enda som är lite trist med hösten är kylan och allt regnande.

Om du gör din egen variant på dukningen, vore det roligt att få se en bild eller två!

Stämningsfullt: Ah, men det var ju för kul!! Hoppas det blir en lyckad fest du!

Ha en riktigt skön kväll du med!

Skatan sa...

Gillar de murriga och mysiga färgerna. Drar lätt åt jord och värme även om jag tycker att det kalla också är vackert!

Sov gott!

Lina sa...

Ååhh, vad härligt och aptitretande det ser ut!

Veronica sa...

Jisses vilka underbara färger! Så glad jag blev på en gång!!

Kram Veronica

Anonym sa...

Tack snälla för tipset! Otroligt vackert och inspirerande!

Anonym sa...

Vad vackert!

Grattis förresten till blänkaren i senaste Lantliv! Var så uselt pank att jag fick vänta till idag att köpa den. Såg stolt omnämnandet och tänkte att henne har JAG minsann redan hittat till. *fnissar*

// Linda

anna k. sa...

Hej alla rara ni! Eftersom jag lider av tidsbrist :( för tillfället tar jag i akt och tackar er allihop för era kommentarer - puss tjejer!

Anonym sa...

Filtar, om fleece duger så är både Gekås i Ullared och flera av de däringa varuhsen typ Rusta samt Plantagen busbilliga...

Jag tycker det är en toppenidé med gästfiltar. En korg stående i hallen med tofflor å raggsockar i olika storlekar så att de passar alla gäster är en annan sån där omtänksam och hemtrevlig sak.