16.12.09

Det drar kallt över nejden...

Just nu sitter jag inlindad i en filt och har tjocka raggsockor uppdragna till knäna. Det här så kallade snökaoset blåser rakt in i lägenheten. Enligt vår fastighetsvärd så är det "helt normalt" att man har en ostanvind som går som en osalig ande genom rummen. Ja ja, man får väl dra på sig en "käääjp" och inse att farmor hade rätt, man ska passa nacke och axlar när det drar!

Nu till en allvarligare sak som gör mig fly förbannad och rädd. I princip varje dag sen höstmörkret kom så har jag varit nära att KÖRA ÖVER NÅGON med bilen! Jag förstår inte hur en del kan tro att man ska se svartklädda människor som ger sig ut mitt i vägen när det är mörkt och regnar, alternativt snöar. Jag har en överraskning för er alla, om ni inte bär REFLEX så ser jag inte er förrän jag är ca 30 meter ifrån. Om det dessutom är halt och man ska tvärbromsa... Ja, ni som kör bil kanske kan föreställa er vad det innebär.

Jag kör bil i Stockholms innerstad med omnejd och vet ni vad, trots att man är i en upplyst stad så innebär inte det att man automatiskt syns när det är mörkt ute. Ni som är ute och går med barnvagn eller hund och inte bär reflex, er har jag bara en sak att säga; Skäms på er! Ni leker med era och era barn/husdjurs liv!

Huga!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det där har jag också varit med om flera gånger i år...är det totalt ute med reflexer eller?? Borde det inte vara om man är rädd om livet..

Ha det gott i vinterlandet! Tråkigt att ostan drar i lägenheten...

Bettina sa...

Människor tänker sig verkligen inte för! Och att de går helt svartklädda utan reflex är så läskigt att man blir nervös bara vid tanken. Det är helt omöjligt att se dem. Inte minst när man kör på landet där det inte finns gatljus alls.

Hoppas du får en trevlig dag i snöyran.

Ps. Jag skulle jättegärna vilja veta vilken font du använt på bilden. Ds.

Mvh Bettina.

anna k. sa...

Anna och Bettina: Visst är det tråkigt att vi inte är bättre på att bära reflex här!?

Det verkar inte vara bättre än att reflexer har förpassats till att vara någon slags nostalgisk 70-tals pryl eller nåt!!

Ostan drar vidare och snön den faller, men det är ganska mysigt än då!

Typsnittet jag använt heter; Susie´s hand. Kommer dessvärre inte ihåg vart jag laddade ner det... Kan det ha varit daFont kanske?