15.6.10

bröllopsbuketter - vit bas

Jag är otroligt nyfiken på vad kronprinsessan kommer att välja för blommor på lördag. Jag hoppas att vi slipper se en stel och hårt rundbunden bukett med rosor, porslinsblommor och orkidéer - som verkar vara standard vid kungliga bröllop. Med tanke på Victorias naturintresse och person hoppas jag att hon väljer växter som påminner om svenska försommarblommor, uppblandat med några enstaka klassiska snitt. Allt bundet i en enkel och naturlig stil. Kanske det kommer att finnas med en myrtenkvist eller två?

Den här buketten är helt ljuvlig med vita
bas och gröna begoniablad som accent.
Och jojo, nog är det orkidéer med! Men med en
sån här fin komposition är det nästan förlåtet :)
Alla bilder via Once Wed

lantliv i stan

4 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Åh vilka vackra brudbuketter. Måste tipsa min kompis som gifter sig i aug att kolla in dem. :-)

anna k. sa...

Alexandra: Be henne kika in på 'Once Wed', här snackar vi "bröllopsporr" på mycket hög nivå - mycket inspirerande!

Hem och Lycka sa...

Tusen tack för stöttande ord hos mig!

Jag läste nånstans att det blir försommarblommor i någon form men håller med om att det ska bli kul att se vilka och hur den ser ut. Plus brudklänningen då!

kram Mia

anna k. sa...

Mia: Självklart, jag blev så arg och ledsen att min lilla bröllopsyra helt kom av sig...

Hoppas du inte låter dig nedslås, jag och massor av andra vill gärna hänga med på er nya och spännande resa!

Men vad kul att det ska bli försommarinspirerat, har helt missat det - helt rätt om du frågar mig :)