31.8.10

Hemtex

Hemtex har ju i dagarna hottat upp sig, skaffat en ny profil där man bl.a. rensat bort "ljusstakar, temuggar och sänglampetter". Som pricken över i:et har de också lanserat en ny logga. Ska jag vara helt ärlig så undrar jag vilken målgrupp de vänder sig till med den nya logotypen. Kanske inte skumögda medelålders tanter som jag, för jag tyckte att den såg suddig ut. Den förra loggan var väl ingen hit, men den här nya känns lite... hipp modebutik?? Nåväl, Hemtex är suveräna på textil och de här små guldkornen får gärna "hotta upp" min soffhörna i höst!

1. Kuddarna Malou; älskar färgerna, formen och materialet. 2. Mattan Gåsöga; mönstret och svart + vitt känns helt rätt i höst! 3. Pläden Ludvika måste jag klämma på nästa gång jag går förbi min lokala Hemtex - den vill jag svepa om mig när kylan kommer krypande! 4. Kökshandduken Spoon; ett kap för 39:- st.

Vad tycker du om loggan?

9 kommentarer:

Everyday living etc. sa...

Har själv lagt en del tid på att fundera på den loggan. Får nog erkänna att jag inte riktigt gillar den nya heller, passar inte riktigt med deras sortiment.

Mycket fint du visar, allt det skulle gärna få flytta hem till min soffa också :)

Ha en superbra kväll! kram

::fina:: sa...

Hejsan! Ja, de har mycket snyggt nu, även om jag tyckte att sortimentet kändes lite tunnare nu, men det kanske kommer mera. Jag gillar loggan, ser bokstäverna som trådar i en väv och tycker den passar det textila tänket de ska satsa mest på. Snyggare och hippare ;-)
~Josefine

Anonym sa...

Här händer det grejer! Kul med två kvinnor som bloggar här - och er logga är grym :)! En variant på den där handduken har jag bestämt sett förut. Var var det?
http://www.enmammasdag.com/weronica/?p=3953
Här var de! Ett kap ändå som sagt. Jag blir klicksugen!

Anonym sa...

superfin shabbychic blus http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=117495571
värt att kika in

Lysande ögonblick! sa...

Vet inte vad jag tycker om loggan. Har inte riktigt bestämt mig. Men de har fått in nya fina grejer.

Så fint du har gjort det på din blogg. :-)

anna k. sa...

Drömmar och lycka: Grunnar fortfarande på loggan, men den kanske sätter sig?! Fin kväll på dig med!

Josefine: Ah, där sa du något. Hade jag inte ens tänkt på att strecken kan ses som trådar i en väv - tack, nu gav du mig en annan bild av nya loggan!

Weronica: Vad kul att du gillar vår lilla omstöpning av bloggen! Det känns jättekul att få med sig en bloggpartner!

Oj, tack för länken, de där handdukarna får hellre flytta hem till mig!

Anonym: Tack för tipset, men jag fegar jämt och kör alltid med svart :D

Alexandra: Tack - det kändes passande med en liten ansiktslyftning nu när Sophia har klivit på!

Nilla sa...

Hej! Vad fin bloggen har blivit och kul med samarbete! Ha det bra.

Anneli sa...

Wow! Vad snyggt det var här : )
Hemtex logga däremot påminner mig om alla de synundersökningar jag gjort som astigmatiker. - Säg till när de lodräta linjerna är lika starka som de vågräta.
Kul med Sophia! - Välkommen!

suzi sa...

Känns som ett halvt lyft med loggan. Den är fin när den används i större format men jag tycker nog inte att den funkar bra i riktigt litet format. Förhoppningsvis inleder Hemtex en ny era med spännande marknadsföring - man får önska dem lycka! Håller med om kökshanddukarna, ska nog införskaffa ett par...