8.9.10

Hade äntligen en ledig dag idag.. Vaknade tidigt och låg och tittade ut över lägenheten.. Bor i en etta så jag ser det mesta från sängen! Upptäckte att det var hemskt mycket lila på dom blygsamma trettio kvadradet idag..

Träbokstäver från en rolig butik i Brighton. Fick inte ihop det till något ord så jag panikköpte lite olika storlekar och färger..
En bukett med ljuslila Riddarsporre står i fönstret. Har ett stor friland på jobbet där man kan skörda själv så det försöker jag göra varje vecka. Väldigt lyxigt att plocka själv, och så står dom hur länge som helst vill jag inbilla mig!


Mina fina och färggranna guideböcker som jag helst inte vill leva utan! Satt och bläddrade i dom i går. Jag vill ju helst resa jämt och hela tiden. Men i dag blev jag bjuden på fest i Göteborg och då var jag inte sen med att tacka ja. Har varit i staden några gånger, men endast på sommaren.
Någon som har bra tips på ställen att besöka/roliga saker att göra? Har hittat en bra loppisguide som jag tänkte ta med mig när jag åker. Kanske ska visa den för er också?
God natt på er!

4 kommentarer:

Therese sa...

Åh, Göteborg! Tyvärr ganska dyra loppisar och 2nd hander här, men om du kan ta dig utanför stan så kan du nog hitta några små smultronställen.
Om ni ska gå ut efter festen så rekommenderar jag Nef :)

Du/ni har en grej att hämta hos mig! Kram

Nordic Sence sa...

Kan rekommendera en tur till haga..

Ha det så trevligt!

Linda

sophia sa...

Therese: Tack så mycket! Du har rätt med tipset om att röra sig utanför stan. Sprang på secondhand-butiken King Kong ut mot Mölndal sist jag var i Göteborg. Visserligen bara kläder, väskor och skor men oj vilka kap jag gjorde!

Mitt lilla hem: Haga är så mysigt! Får nog bli en sväng dit den här gången.. Tack för tipset!

Ylva sa...

åh, ha det så kul i Göteborg.

gå på haga interiör i Haga, grandpa och granmas på vallgatan (hela vallgatan är mysig) på en tvärgata till vallg. har du Norrgavel. Krypton form på Vallgatan är också riktigt trevligt.

som någon nämnt tidigare är loppis o secondhand rätt dyrt i gbg.